Kuidas laieneda läbi frantsiisi?

Frantsiis on toimivale ja kasumlikule ärile hea võimalus tugevdada oma brändi, kasvada ja laieneda. Eriti üle riigipiiride. Välismaale laienemine on alati kaunis keerukas ja kulukas. Frantsiisi müümine võrreldes kauba müümisega teeb protsessi kiiremaks ja odavamaks.

Kaaludes, kas frantsiis on sobiv ärimudel teie jaoks, mõelge, kas teie äri on …

  1. … töötav prototüüp.
    Frantsiisitav äri peab olema piisavalt suur ja pikaealine, et oleks jõudnud ennast tõestada.
  2. … kasumlik.
    Frantsiisitav äri peab tooma frantsiisivõtjale jätkuvalt ja planeeritavalt kasumit.
  3. … lihtsasti majandatav ka võhikule, kes sellest midagi ei tea.
    Frantsiisitav äri peab olema õpetatav, mitte keeruline spetsialistide liivakast.
  4. … lihtsasti arusaadav laiale klientuurile.
    Frantsiisitav äri ja bränd peavad olema turundatavad: äriidee peab olema klientidele kommunikeeritav ja atraktiivne.
  5. … paljundatav (kloonitav).
    Ärikontseptsioon peab töötama ühtmoodi hästi teises linnas, teises riigi otsas või kaugel teise kultuuriruumiga maal.

Frantsiisileping ei ole veel terviklik frantsiisikontseptsioon.

Frantsiisikontseptsioon ei ole ainult juriidiline litsentsileping. Litsentsileping ei ole frantsiisileping. Ka tuntud bränd või visuaalne identiteet ei ole iseenesest veel frantsiisitavad. Frantsiisileping ja bränd on frantsiisikontseptsiooni üks osa. Frantsiisikontseptsioon koosneb järgmistest alustaladest, mis omakorda seovad süsteemi tervikuks:

Frantsiisi strateegia (Franchise Strategy);
Frantsiisi käsiraamat (Operations Manual);
Frantsiisi disainiraamat (Design Book);
Frantsiisi brändiraamat (Brand Book);
Frantsiisi turundusstrateegia ja turundusmaterjalid (Marketing Strategy and Materials);
Frantsiisivõtja koolitusprogramm (Franchisee Training Program);
Kõik need osad seotakse lõpuks frantsiisilepinguga (Franchise Agreement)

Kohalik või rahvusvaheline frantsiis?

Kui minna Eestist oma frantsiisiga rahvusvahelisele turule, tasub arvestada, et maailma teised frantsiisid on seal juba ees. Frantsiisinduses kehtivad konkreetsed reeglid, mida tuleb konkureerides teistega täita. Välismaal on frantsiisimine hulga populaarsem ja sealsed frantsiisivõtjad on teadlikumad. Põlve otsas tehtud frantsiisiga mütsiga lööma minnes on ebaedu garanteeritud.

Eesti siseriiklikult on lihtsam. Meil ei ole veel frantsiis arenenud ja turg on olematu.

KUIDAS SAAME FRANTSIISIKONTSEPTSIOONI LOOMISEL TEILE KASULIKUD OLLA?

Pakume nõustamist, teadmisi ja kogemusi kõigi kaheksa eelnimetatud frantsiisikontseptsiooni osa valmistamisel. Aitame frantsiisi müügil ja läbirääkimistel potentsiaalsete frantsiisivõtjatega. Lepingud (frantsiisileping, NDA, LOI jt) koostame koostöös tunnustatud juristidega. Soovi korral teevad tehnilist teostust (graafiline disain, veebiarendus, multimeedia) projektipõhiselt vastava ala spetsialistid. Francorp Baltic seob kogu kontseptsiooni kokku tervikuks, toetades kommerts-, finants, due diligence alase nõu ja kogemustega.

Kui teil juba on enda ärimudelist frantsiis olemas või töötab kett, mille üksuseid soovite välja rentida, siis pange enda profiil üles meie KATALOOGI ja olge nähtav Balti frantsiisiturul (haldame franchising.ee; franchising.lv; franchising.lt portaale).

Proovige frantsiisiandja TESTIGA, kas teie äri on frantsiisitav.

Vaadake valikut teiste pakkumistest meie KATALOOGIST ja kaaluge, kas teie võiksite ka midagi sellist teha.

Vaadake veel: MIKS FRANTSIIS?

Võtke ühendust ja arutame personaalselt kuidas teie brändile rahvusvahelist või kohalikku frantsiisi teha:
Tambet Made
[email protected]