Kas kohalik või rahvusvaheline frantsiis?

Korralik rahvusvaheliselt müüdav frantsiis peab sisaldama järgnevat:

1. Frantsiisi strateegia (Franchise Strategy);
2. Frantsiisi käsiraamat (Operations Manual);
3. Frantsiisi disainiraamat (Design Book);
4. Frantsiisi brändiraamat (Brand Book);
5. Frantsiisi turundusstrateegia ja turundusmaterjalid (Marketing Strategy and Materials);
6. Frantsiisivõtja koolitusprogramm (Franchisee Training Program);
7. Kõik need osad seotakse lõpuks frantsiisilepinguga (Franchise Agreement)
Erilistel juhtudel võib vaja minna veel mingeid teisi spetsiifilisi osasid-dokumente (tarkvara, retsepte, metodoloogiat, jms.

Rahvusvaheline frantsiisi materjalid peavad olema loomulikult inglise keelsed ja koostatud vastavalt ülemaailmselt kehtivatele kirjutatud ja kirjutamata reeglitele. Kui minna Eestist oma frantsiisiga rahvusvahelisele turule, tasub arvestada, et maailma teised frantsiisid on seal juba ees. Frantsiisinduses kehtivad konkreetsed reeglid, mida tuleb konkureerides teistega täita. Välismaal on frantsiisimine hulga populaarsem ja sealsed frantsiisivõtjad on teadlikumad. Põlve otsas tehtud frantsiisiga mütsiga lööma minnes on ebaedu garanteeritud.

Kohaliku frantsiisiga Eesti siseriiklikult on mõnes mõttes lihtsam. Meil ei ole veel frantsiisindus välja arenenud ja turg on olematu. Kuid see ei tähenda, et mõne ülal nimetatud frantsiisikontseptsiooni osa saab välja jätta. Küll aga saab lihtsustada ja kergendada komponentide tingimusi:

1. Frantsiisi strateegia on keskendatud ühele kindlale turule ja baseerub sama turu algandmetel;
2. Frantsiisi käsiraamat on küll sama põhjalik kui välismaa puhul, kuid kirjutatud Eesti oludele ja eestlase mõttemallile sobivalt;
3. Frantsiisi disainiraamat võib olla käsiraamatu või brändiraamatu osa;
4. Frantsiisi brändiraamat ei pea olema nii põhjalik kui rahvusvahelisel areenil, sest meie väikesel turul on bränd suure tõenäosusega tuntud ja kaitstud paremini kui välismaal;
5. Frantsiisi turundusstrateegia ja turundusmaterjalid on vaja teha kordades väiksema konkurentsiga olukorra tarbeks, kui tundmatule välisturule minnes;
6. Frantsiisivõtja koolitusprogramm on lihtsam ja operatiivsem, sest frantsiisiandja on siinsamas kõrval;
7. Kõik need osad seotakse lõpuks frantsiisilepinguga, mis peab olema professionaalne, kuid kehtib meie enda õigusruumis.

Kindlasti on kohalikku frantsiisi teha soodsam ja see ei ole nii ajamahukas. Lisaks on sisu eesti keelne.

Võtke ühendust ja arutame, kas saame teie ärile frantsiisi teha:
Tambet Made
[email protected]

Franchising EE

Loe teisi artikleid