Kuidas valida õige frantsiisivõtja?

Tähtis on eelnevalt läbi mõelda, millist tüüpi inimest sa enda frantsiisi juhtima soovid. Mitme müügipunkti frantsiisi (multi-unit franchise) ja all-frantsiisi (sub-franchise) puhul ei ole see keeruline, sest mõlemat määratletakse äri olemuse kaudu. Mitme müügipunkti frantsiisivõtjad peavad olema jõukad ja kogenenud. All-frantsiisiandjad peavad olema aga suurepärased müügiinimesed.

Individuaalsete frantsiisivõtjate puhul tuleb arvestada sellega, et neil on tõenäoliselt nii vähem rahalisi vahendeid kui ka kogemusi. Tegemist peaks olema samat tüüpi inimesega, kelle sa palkaksid juhiks, kui looksid uue tütarettevõtte. Kandidaadil peaks olema nii juhi-, müügi- ja suhtlusoskused kui ka vastupidavus ning töökogemused. Pelgama ei peaks küsida ka isiklikke küsimusi, näiteks kooli lõputunnistuste kohta.

Kogemuste põhjal võib öelda, et ideaalis võiks selleks inimeseks olla viieline õpilane. Enamik seda tüüpi kandidaatidest on töötanud struktureeritud keskkonnas suhteliselt pika perioodi vältel, mistõttu järgivad nad meelsasti ka ettekirjutusi. Heal kandidaadil on olnud töökogemust vähemalt 3-4 aastat, mille käigus on saadud ka ametikõrgendusi. Kasuks tuleb ka see, kui kandidaat on olnud pikemat aega abielus, mis on märk kannatlikkuse kohta.

Kontrolli ka tema ajalugu kiiruseületamiste, teiste seadusrikkumiste, alkoholi ja uimastite tarvitamise kohta. Samuti tuleks kontrollida ka kandidaadi maksehäireregistrit. Inimene, kelle elu piirdub suures osas üheksast viieni töölkäimisega, ei pruugi olla parim valik. Selle asemel tuleks otsida inimest, kes on aktiivne ka väljaspool tööaega.

Sinu frantsiisivõtjad peavad olema inimesed, kes suudaksid palgata töötajaid, koolitada neid välja, motiveerida neid, suhelda klientide, tarnijate, teiste organisatsioonidega, laadida kaupa jne, ehk teisisõnu töötada suure pühendumusega pika perioodi vältel pikki tunde järjest.

Üks reegel, mida peaksid kindlasti järgima, on järgmine:

Ära kunagi müü frantsiisi omanikule, kes ei osale ise aktiivselt ettevõtte tegevuses. See on vastuolus frantsiisimise eesmärgiga.

Franchising EE

Loe teisi artikleid